Leveringsinfo og retur

Levering

Vi sender alltid våre varer med Bring/Posten hvis ikke annet er avtalt. Alle forsendelser går som “Pakke til hentested”,  (pakken hentes på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk). Med pakkepost er pakken søkbar og vi er ansvarlig for forsendelsen frem til den er mottatt av kunden.

Til store deler av sentrale Norge, sender vi på 2-4 dager. For øvrige deler må 4-6 dager beregnes, avhengig av strekningen. Forventet leveringstid for din pakke kan du enkelt beregne i Mybring. Sendingen kan spores underveis.

Levering fra Fjernlager

Hvis produktet befinner seg på fjernlager må det beregnes opp til 14 dager leveringstid. 

Fraktkostnader:

Gratis frakt på ordrer over kr 1499. For order under kr 1499 vil det belastes et leveringsgebyr på kr 79.

Ordretillegg på leveranser til Svalbard og Bjørnøya

Å sende varer utenfor Norges landegrenser er meget dyrt. Vi har derfor vært nødt til å legge på et toll- og avgiftsgebyr på alle ordrer til Svalbard og Bjørnøya – uansett ordrestørrelse. Dette gebyret gjenspeiler kun vår selvkost, som for tiden er på 400 kroner (320 kr eks.mva) og dekker Postens Svalbard-tillegg og de norske tollmyndighetenes fortollingsavgifter.

 

Utlevering og mottak

Mottaker får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på sitt lokale hentested. Med våre tilleggstjenester kan du utvide valgfriheten for dine kunder, f.eks. med mulighet å endre hentested eller velge hjemlevering når pakken har ankommet hentestedet. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefristen på pakker som hentes på Post i Butikk og i Pakkeboks, er 7 dager. Mottaker kan kostnadsfritt via Posten-Appen eller via sms be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager. 

Feil eller mangler:
Ved feil eller mangler ta kontakt med oss på: norge@scanvision.no

Retur og bytte:

Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. 

Ønsker du å bytte en vare, betaler vi kostnaden for frakt. Hvis du ønsker returnere varen for tilbakebetaling, trekkes det et gebyr på 79kr (fra summen som blir tilbakebetalt). Bruk returetiketten som medfølger sendingen for retur. Hvis det ikke følger med kan du kontakte oss. 

Dine angre- og returrettigheter

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette via e-mail og sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto.

Angrerett

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Garanti

Fabrikkgarantien på termiske/konvensjonelle kikkerter, spottere, avstandsmålere og kikkertsikter varierer basert på produsent, avhengig av merke og modell (se produktinformasjonen under hvert enkelt produkt). På generelt grunnlag dekker ikke garantien feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, brukerpåførte ytre skader eller mangelfullt vedlikehold. Ved garantireklamasjon må produktet returneres til Scanvision AS hvis ikke annet er avtalt. Bruk vårt serviceskjema ved henvendelse. 

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.